Hangi vitaminler hangi besinlerde bulunur tablosu

'Sağlıklı Yaşam' forumunda EyLüL tarafından 14 Kas 2011 tarihinde açılan konu

  1. Hangi Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur ne işe yarar

    Vitaminler, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir. Vitamin Latince yaşam anlamına gelen “vita sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır .Bu sayfadaki Konumuzda Hangi Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur bunları öğreniyoruz..









    [TABLE][TR][TD] Vitamin [/TD][TD] Bulunduğu gıda [/TD][TD] İşlevi [/TD][/TR]
    [TR][TD] A Vitamini [/TD][TD]Karaciğer, yumurta sarısı, tam yağlı süt ürünleri, yağlı balık[/TD][TD]Gözlerin sağlıklı olmasını ve sağlıklı büyümeyi sağlar; solunum yolu enfeksiyonlarına karşı korur; sağlıklı kemik, diş ve dişeti için gereklidir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Betakaroten [/TD][TD]Yeşil yapraklı sebzeler, havuç, tatlı patates, balkabağı[/TD][TD]A Vitaminine dönüşen bir antioksidandır.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin B1 (thiamine) [/TD][TD]Tahıllar, yulaf ezmesi, sebzeler, karaciğer, yer fıstığı[/TD][TD]Enerji sağlar; karbonhidrat sindirimine yardımcı olur; sinir sistemine, kaslara, kalbe ve zihinsel aktivitelere yardımcı olur ve stresi azaltır.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin B2 (riboflavin) [/TD][TD]Yeşil yapraklı sebzeler, balık, yoğurt, karaciğer, süt[/TD][TD]Büyümeye, sağlıklı saç, deri ve tırmak gelişimine yardımcı olur; karbonhidrat, yağlar ve proteinlerin sindirimine, enerji üretimine, stresle başa çıkmaya yardımcı olur.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin B3 (nicotinic acid) [/TD][TD]Yağsız et, incir, hurma, avokado, balık, yumurta, bütün buğday ürünleri[/TD][TD]Seks ve tiroid hormonları ve kan şekerinin ayarlanması için önemlidir. Sinir sistemi ve beyin için gereklidir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin B5 (pantothenic acid) [/TD][TD]Tahıllar, kepek, şeker pekmezi, fındık, yeşil sebzeler, tavuk, yumurta sarısı, et, karaciğer[/TD][TD]Adrenalin bezleri için hayati önemi vardır; yağların ve karbonhidratın enerjiye dönüşmesine yardımcı olur; antijen üretimine yardım eder.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin B6 [/TD][TD]Kepek, kümes hayvanları, et, karaciğer, lahana, süt, yumurta sarısı, ton balığı, sardalya, uskumru, pırasa, ringa balığı, alabalık, som balığı[/TD][TD]Vitamin B12’nin emilmesi ve protein metabolizması için gereken antijenleri ve alyuvarları üretir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin B12 [/TD][TD]Karaciğer, sığır eti, balık, kabuklu deniz hayvanları, yumurta, süt, peynir[/TD][TD]Büyümeye yardımcı olur; konsantrasyonu geliştirir ve sağlıklı bir sinir sistemi için gereklidir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Folik asit [/TD][TD]Yeşil yapraklı sebzeler, havuç, yumurta sarısı, kayısı, balkabağı, baklagiller, avokado, bütün buğday ürünleri, çavdar[/TD][TD]Vücudun protein ve karbonhidratları kullanmasına yardım etmek, antijen üretimi, anemiye karşı koruma için gereklidir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Biotin [/TD][TD]Esmer pirinç, fındık, meyve, yumurta sarısı, sığır karaciğeri[/TD][TD]Yağların ve proteinlerin metabolize edilmesine yardımcı olur; sağlıklı cilt, saçlı deri ve saç için gereklidir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Choline [/TD][TD]Yeşil yapraklı sebzeler, karaciğer, yumurta sarısı[/TD][TD]Hafızayı geliştirir; kolesterol üretimini kontrol eder; toksinleri karaciğerden uzaklaştırır.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin C (ascorbic acid) [/TD][TD]Turunçgiller, çilek, yeşil yapraklı sebzeler, tatlı biber, karnabahar, patates, tatlı patates, kiwi, kavun, karpuz, ıspanak, brokoli, lahana, şalgam, karaciğer[/TD][TD]Bağışıklık sistemi için gereklidir; viral ve bakteriyal enfeksiyonlara karşı yardımcı bir maddedir; vücudun stresle başa çıkması için gereklidir; deri, kemik, kıkırdak ve dişetleri ve kılcal damarlar da dahil bağ doku yapımını teşvik eder.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin D (calciferol) [/TD][TD]Sardalya, ringa balığı, ton balığı, yumurta sarısı, balıkyağı, süt ürünleri[/TD][TD]Kemik ve diş gelişimi için gereklidir; A ve C Vitaminiyle birlikte gribe karşı korur.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin E [/TD][TD]Nebati yağ, brokoli, brüksel lahanası, badem, zeytinyağı, yumurta, ıspanak, soya fasulyesi, domates, taze fındık, havuç, ayçiçeği çekirdeği, hububatlar[/TD][TD]Antioksidandır; hücre zarlarını korur; yaraların iyileşmesine etki eder; pıhtılaşmayı önleyicidir; klorlu suya karşı korur.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Vitamin K [/TD][TD]Yoğurt, yeşil yapraklı sebzeler, ayçiçek yağı, yumurta sarısı, süt[/TD][TD]Kanama zamanını düzenler; kemik metabolizması için gereklidir.[/TD][/TR][/TABLE]

    [TABLE][TR][TD] Mineral [/TD][TD] Bulunduğu gıda [/TD][TD] İşlevi [/TD][/TR]
    [TR][TD] Kalsiyum [/TD][TD]Soya fasulyesi, sardalya, sombalığı, yer fıstığı, ayçekirdeği, fasulye, yeşil yapraklı sebzeler, badem, susam, brokoli[/TD][TD]Kemik gelişimi için gereklidir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Krom [/TD][TD]Kabuklu deniz hayvanları, tavuk, esmer pirinç, çavdar ekmeği, havuç, marul, yumurta, muz, lahana, portakal, mantar, yabani havuç, elma, çilek, patates, süt, tereyağı[/TD][TD]Kan şekeri ayarlanmasında kullanılır, gerekli yerlere protein sağlanmasına yardımcı olur, kolesterol seviyesini düşürür.[/TD][/TR]
    [TR][TD] İyot [/TD][TD]Deniz ürünleri, deniz yosunu, iyot açısından zengin topraklarda büyümüş sebzeler[/TD][TD]Metabolizma ve sağlıklı zihinsel aktivite için gereken tiroksin hormonunun üretimine destek olur.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Demir [/TD][TD]Karaciğer, kırmızı et, yumurta sarısı, fındık, ceviz, kuşkonmaz, yulaf ezmesi, deniz yosunu, maydanoz, incir, kiraz, muz, avokado, esmer pirinç, patates, bezelye, kuru erik, ayçekirdeği, kuru üzüm, mantar, brokoli[/TD][TD]Alyuvarların yapımı ve enerji üretimi için gereklidir ve B Vitaminin metabolize edilmesine yardımcı olur.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Magnezyum [/TD][TD]Bütün koyu yeşil yapraklı sebzeler, limon, greyfurt, badem, çekirdek, incir, mısır, patlıcan, kuru üzüm, havuç, mantar, domates, sarmısak, soğan, tavuk, patates[/TD][TD]Kalsiyumun sindirilmesi, stresle başa çıkma, sinir ve kasların çalışması ve zihinsel aktiviteler için gereklidir.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Selenyum [/TD][TD]Kepek, ton balığı, domates, brokoli[/TD][TD]Vücuttaki oksijenin kullanılmasına yardımcı olan, E Vitaminini daha efektif hale getiren bir antioksidandır.[/TD][/TR]
    [TR][TD] Çinko [/TD][TD]Et, kabak ve ayçekirdeği, yumurta, sardalya, tavuk, salatalık, yumurta sarısı, havuç, yulaflı yiyecekler, çavdar, karnabahar, ceviz, badem, marul, ton balığı, çilek, kiraz, esmer pirinç[/TD][TD]Bütün protein metabolizması, büyüme, hücrelerin yenilenmesi ve enzim üretimi için gereklidir.[/TD][/TR][/TABLE]
     
    Moderatör tarafından düzenlendi: 29 Tem 2014
Yükleniyor...